Innhold og struktur
Regnearket er bygget opp av 10 forskjellige arkfaner som hjelper deg å dele opp regnskapsarbeidet i kategorier.
Lenkene under tar deg direkte til forklaring for hver enkelt arkfanene:
1. OVERSIKT – Her fyller man ut navn som vil vise på rapporter, legger inn eiere/deltakere og følger med på nøkkeltall.
2. INNTEKTER – Registrering av inntekter/innbetalinger.
3. KOSTNADER – Registrering av kostnader.
4. DIVERSE – For litt mer kompliserte registreringer.
5. BALANSE – Inn- og utbetalinger. Øvrige balanseregistreringer.
6. RAPPORTER – XCELLO genererer automatiske rapporter.
7. HOVEDBOK – full oversikt over alle registreringer, kontoutskrifter.
8. Eksempelfaktura – Et enkelt eksempel på en faktura.
9. Norsk Standard Kontoplan – For hjelp ved valg av nye kontoer.
10. Notater – For egne notater, rapporter eller tilpasninger.
2. INNTEKTER – Registrering av inntekter/innbetalinger.
3. KOSTNADER – Registrering av kostnader.
4. DIVERSE – For litt mer kompliserte registreringer.
5. BALANSE – Inn- og utbetalinger. Øvrige balanseregistreringer.
6. RAPPORTER – XCELLO genererer automatiske rapporter.
7. HOVEDBOK – full oversikt over alle registreringer, kontoutskrifter.
8. Eksempelfaktura – Et enkelt eksempel på en faktura.
9. Norsk Standard Kontoplan – For hjelp ved valg av nye kontoer.
10. Notater – For egne notater, rapporter eller tilpasninger.
Navigering i regnearket
Du navigerer deg rundt i regnearket ved bruk av arkfane-navigeringen nederst i regnearket. Navigering i denne brukerveiledningen kan gjøres i oversikten ovenfor eller menyen under.
Da er det egentlig bare å sette i gang. Lykke til!